Recensie

Recensie: The Cool Quest

11 t/m 14 januari stond Groningen weer in het teken van een van de mooiste muziekfestivals van Nederland: Noorderslag. Vier avonden lang geeft Noorderslag muziektalent de kans om zich te laten zien aan de muziekliefhebbers van Groningen, maar ook aan de echte professionals. Het festival wordt daarom niet voor niks een springplank voor de meest actuele en veelbelovende Europese acts genoemd.

Een van deze acts is The Cool Quest, de vijfkoppige band uit Zwolle, die met hun hiphop/elektronische muziek heel Nederland aan het veroveren is. Na een succesvol festivalseizoen en een clubtour in 2016, mochten ze tijdens Noorderslag hun kunstjes vertonen in the Dogs Bollocks. Een kroeg die eigenlijk nét iets te klein is voor deze band.

Rond twaalf uur stapte ik de kroeg binnen en stond ik meteen oog in oog met een paar van de bandleden. Over de vraag of ze er zin hadden hoefden ze geen seconde na te denken en ze vertelden me dat spelen in Groningen altijd een garantie is voor een goed feestje, ze hadden er zin in! Mijn verwachtingen werden nog hoger, maar hier hebben ze zeker aan voldaan.

Rond half een begon The Cool Quest met spelen en al snel stond the Dogs Bollocks helemaal vol met publiek. De band wist er met hun nieuwe, elektronische sound een goed feestje van te maken. Met de single ‘Shine’ die ze in 2014 hebben uitgebracht, stond de hele Dogs Bollocks mee te zingen. Ook op de andere nummers die gespeeld werden, was het niet mogelijk om stil te blijven staan.

The Cool Quest heeft met deze show zeker 5 vingers verdiend. Een aanrader om live te gaan checken! Gelukkig hoeft dat niet lang te duren, 16 februari komen ze weer naar Groningen voor het eindfeest van Stukafest in de Vera. Voor maar 5 euro ben je bij!